Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Emile Hosson - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Emile de Hosson

Blijf op de hoogte en volg Emile

16 September 2010 | Brazilië, Rio de Janeiro

Woe 15 sept
Ze heet Andrea. Ze is onze gids vanmorgen. Om 9 uur staat ze voor ons hotel te wachten. Net zoals ze ons gisteren na 17 uur vliegen stond op te wachten op het vliegveld. En ze begint ook zoals ze gisteren begon: met praten. Praten. Praten. En nog eens...
Met een stem die lijkt op die van mij als ik een paar biertjes in de kroeg op heb ratelt ze in een stuk door in het Engels met een Frans accent. Voordeel: je krijgt heel veel informatie over Rio. Nadeel: je vergeet ook veel weer, of je krijgt gewoon niet alles mee.
We beginnen vandaag bij het Christus beeld (Corcovado). Heel indrukwekkend. Na een uurtje genieten (vooral van het uitzicht) rijden we door naar Downtown. In hoog tempo bezoeken we pleinen, kerken en andere bezienswaardigheden en krijgen een goed beeld van het leven in Rio. Rond een uur of 1 worden we afgezet bij de tramhalte voor de tram die ons via Lapa naar Sta. Teresa moet brengen. Als Andrea weg rijdt (hè, wat is het stil...) zien we dat de tram vandaag niet rijdt... Dus te voet een kant op waarvan je denkt dat het de goede is. We mochten niet teveel op ontdekkingsreis, want dan zouden we wel eens in wijken kunnen komen waar we 'minder welkom zouden zijn'. We komen aan bij een bekend plein waar we lunchen. Na de lunch pakken we de metro naar Ipanema. Via winkelstraat en strand (hier en daar terras onderweg) komen we eind van de middag weer terug in ons hotel aan de Copacobana.

Do 16 sept
Vanochtend staat er een cruise op het programma. Op een schoener varen we twee uur door de wateren rondom Rio. Het weer is echter totaal anders dan gisteren: zwaar bewolkt, forse wind en temperatuur net boven de 20 graden. Dat maakt het best frisjes.
Na de boottocht gaan we naar de Sugar Leaf. Ook vanaf hier heel mooi uitzicht over de stad... behalve als je in de wolken eindigt! Daarom snel weer naar beneden en met de taxi naar de Copacobana. Tijd voor een biertje...

Morgen reizen we door naar Foz do Iguacu. Ruilen we het stadsleven in voor natuurgeweld...

• 16 September 2010 - 22:06

Rogier:

Klinkt erg leuk allemaal. Hopen dat het weer wat beter wordt. We blijven jullie volgen....
    Gr. Rogier, joke en kids!

• 17 September 2010 - 11:24

Sonja:

Was het in Thailand Jennifer, nu weer Andrea, het zit jullie niet mee ;-)). Rio op zijn Japans gedaan, maar wel heel veel gezien. Klinkt goed die terrassen in de Copacabana. Geniet!

• 18 September 2010 - 09:32

Lies En Willem:

Geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben. Neem maar zoveel mogelijk op, dan kun je er later met een goed gevoel op terugkijken. Het mooie weer komt er aan hoor!! Geniet ervan!