Naar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Emile Hosson - WaarBenJij.nu Naar Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

Naar Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Emile

31 Augustus 2012 | Indonesië, Jogjakarta

We hebben een nieuwe gids... Marcella is ingeruild voor Metti. Maar voor het zover was, waren we wel wat uurtjes verder...
De wekker ging vroeg. Heel vroeg. Om 6.15 uur werden we opgehaald bij ons hotel in Bandung voor een treinreis naar Yogyakarta. Door de airco ruikt de trein wat muf, maar een toilet airia doet wonderen. Een prachtige reis langs rijstvelden, bergen, palmomenbossen, dorpjes enzovoorts. Prachtige uitzichten die de tijd doen vergeten.
Met een kleine vertraging komen we 7 uur later aan op het station van Yogya. We pakken de verkeerde uitgang, waardoor het nog even duurt voordat we kennis maken met onze nieuwe reisgenoot Metti. Metti praat, praat, praat en maakt foto's. Heel veel foto's. Van ons. We hebben nog nooit zoveel foto's van ons samen gehad als vandaag. Kodak zou goede zaken gedaan hebben. Gelukkig zit er ook een delete-knop op ons toestel... Als we de helft weggooien, hebben we er nog genoeg over!
We besluiten de middag naar de Prambanan-tempel te gaan. Eerst doen we nog een snelle lunch (sate) want de maaltijden in de trein hadden we overgslagen. Daarna snel naar de Prambanan. Een prachtig complex waar we de nodige tijd doorbrengen. Voordat we naar binnen mogen moeten we eerst allebei een batikdoek om... een eerbetoon als buitenlander aan de tempel. Door de aardbeveving in 2006 was de hoofdtempel nog gesloten, maar dat maakt het bezoek niet minder indrukwekkend.
Aan het einde van de middag gaan we naar ons hotel. Snel zitten we op het terras en na een opfrismoment hebben we een heerlijk diner...

• 01 September 2012 - 22:07

Lies En Willem:

Goede en mooie berichten. Erg fijn te lezen dat het goed gaat. Wij zitten nog steeds in Drenthe en hebben het erg naar ons zin. Vele fietstochten gemaakt en het is prachtig weer. Voorlopig blijven we hier genieten. Veel liefs van ons.