Via Death Valley naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Emile Hosson - WaarBenJij.nu Via Death Valley naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

Via Death Valley naar Las Vegas

Door: Emile de Hosson

Blijf op de hoogte en volg Emile

04 September 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Qua kilometer (of liever: miles) was het een lange dag, maar dat viel reuze mee. De TomTom stuurde ons de goede kant op en als je in je eentje door woestijngebied rijdt hoef je niet heel erg op je milesteller te kijken...
We rijden dwars door Death Valley. "Death Valley National Park vindt u ten westen van Las Vegas, in dit park vindt u zandduinen, zoutvlaktes, bergketens en canyons. Dit gebied is de heetste, droogste en laagste plek van heel Amerika. Overdag is de temperatuur erg hoog...". Als we halverwege uit de auto stappen voel we de hitte... Het is dan 109 graden Farenheit (in de schaduw, maar die is er eigenlijk niet) en ook de wind biedt geen verkoeling... Borden langs de weg die zeggen dat de airco uit moet (kans op oververhitting van de auto) negeren we maar...
We stoppen nog even bij een golfbaan maar besluiten de 18 holes dit keer maar niet te lopen (net als iedereen, want de baan is redelijk uitgestorven ;-)).

Halverwege de middag komen we aan in Las Vegas. We beginnen snel aan 'de strip'. Samen hebben we vier ogen en vier oren, maar dat is echt te kort! Tot in de kleine uurtjes vermaken we ons tussen de mensenmassa. Een paar hoogtepunten:
- we gaan naar de top van de Eiffeltoren vanwaar we een mooi uitzicht hebben
- ik doe een rondje achtbaan in NY (spreek nu bewust even in eerste persoon enkelvoud)
- we eten in een goed restaurant (niet tussen alle goktafels en niet naar de prijs vragen) in Luxor
- we bezoeken Vegas' sexiest show in een theater...

Morgen meer...

• 04 September 2011 - 16:27

Sonja:

LV overkomt je en je kunt erin verzuipen, maar het is nooit saai en je bent weer blij als je na een paar dagen kunt vetrekken ;-)
    Je maakt het wel spannend, morgen meer... een regelrechte cliffhanger. Btw wij logeerden in het Luxor en waren super tevreden.

• 04 September 2011 - 16:57

Lies En Willem:

Wij houden ons hart vast als Emile gaat gokken!! Alleen al het eenvoudige "balletje-balletje" brengt Emile al van slag!! Je wilt toch inzetten??