Van Ayutthaya naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Emile Hosson - WaarBenJij.nu Van Ayutthaya naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

Van Ayutthaya naar Chiang Mai

Door: Emile de Hosson

Blijf op de hoogte en volg Emile

08 Januari 2009 | Thailand, Chiang Mai

Aangekomen in Ayutthaya worden we naar onze kamer gebracht: in een klein resort krijgen we de kamer waarvan het terras tevens het terras van het kleine restaurant is. Het is een zeer gastvrij resortje. De eigenaresse brengt ons persoonlijk naar de plaatsen waar we naar toe willen, of haalt ons op nadat we hebben gegeten in een Thais restaurant in de 'stad'.
Na aankomst doen we eerst een tuktuk-toer langs de vele ruines en tempels die de oude hoofdstad van Thailand rijk is. Tussen de toer en ons Thais diner (op matjes in de lotus-houding...) nuttigen we Thaise biertjes. Alles prima hier!

8 januari (de dag ben ik even kwijt)
Voordat we naar het vliegveld van Bangkok worden gebracht, brengen we nog een bezoek aan het National Museum. Daarna rijden we met een prive-chauffeur naar het vliegveld. Aan het eind van de middag landen we op Chiang Mai. Na een korte break gaan we eten in een Mexicaans restaurantje en doen we een Thaise voetmassage op de 'Walking street'. Daarna duiken we nog even een internet-cafe in (nu dus...). De resterende 17 minuten gaan we proberen nog wat foto's te uploaden (kijk op onze picase-website - http://picasaweb.google.com/hosson - of het is gelukt).

Tot later!

• 08 Januari 2009 - 19:01

Chantal:

Errug leuke foto's ziet er geweldig uit!
    En Emile, jij redt het wel met je voonemens dit jaar

• 08 Januari 2009 - 20:08

Rogier:

Wel prettig dat we de foto's in gedeeltes te zien krijgen, voor je het weet zitten we ons op de volgende verjaardag weer met 8 mapjes met 100 foto's te verkneukelen......

• 08 Januari 2009 - 20:41

Bob:

Zie dat ze Heineken hebben. Nu ga ik zeker boeken. Oh ja, ook veel cultuur geloof ik of hoe heet dat...
    Veel plezier nog!!

• 09 Januari 2009 - 10:19

Lies En Willem:

Geweldig, die foto's en het reisverslag. Kunnen we zien waar jullie over schrijven. Hier is het nog steeds erg koud. Nog een week flink doorvriezen en we krijgen hopelijk een elfstedentocht!! Zijn wat andere temperaturen dan bij jullie, maar het is wel mooi. Toch willen we wel met jullie ruilen hoor!! Groetjes