Aangekomen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emile Hosson - WaarBenJij.nu Aangekomen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

Aangekomen....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Emile

03 Januari 2009 | Thailand, Bangkok

Een eerste berichtje uit Bangkok. Na een flinke reis zijn we goed aangekomen in de Thaise hoofdstad, en na een lange dag hebben we een internet-cafe gevonden om onze eerste ervaringen met jullie te delen...

Nadat we rond een uur of 11 vanochtend incheckten in ons (keurig) hotel, besloten we om gelijk de paden op te gaan. Na een korte wandeling kwamen we aan bij het Grote Paleis, wat vandaag wegens een feestdag (uitgelopen nieuwjaarsdag) voor buitenlanders gesloten was. Een vriendelijke Thai met tuktuk wilde ons voor een luttel bedrag (iets meer dan 1 euro) wel een aantal mooie boedha-beelden laten zien. Na het eerste beeld bekeken te hebben, kregen we in de gaten hoe deze man echt zijn geld moest verdienen: toeristen langs zijn sponsors leiden: zoveel mogelijk shops en factory lagen toevallig op onze route. Nadat we binnen twee minuten een verkoper van echte Armani-pakken hadden wijsgemaakt dat we echt geen pak nodig hadden (overigens wel goedkoop...) hielpen we ook onze chauffeur uit de droom: geen stops meer vandaag!!!! Daarmee was voor hem de lol er snel af, en voordat wij ons eindpunt hadden bereikt nam hij afscheid van ons. Dat kostte wel een flinke wandeling.

Aan het einde van de dag kwamen we weer bij het Grote Paleis: wederom niet toegankelijk voor buitenlanders. Volgende keer beter...

Na een te korte siesta vervolgden we onze weg naar Khao San Road: de plek waar backpackers (als wij :-)) uit de hele wereld samen komen om te eten en te drinken. Morgen zullen we weten of het eten is bevallen. De prijs was erg goed (minder dan 15 euro voor een voor- en hoofdgerecht, met drank...) Thais voedsel is in ieder geval erg lekker, maar ook erg heet. Gelukkig hebben we airco op de kamer...

Tot later! Groeten uti Bangkok.

• 03 Januari 2009 - 15:25

Lies En Willem:

Fijn om te vernemen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik heb de temperatuur even gecontroleerd en niets staat jullie in de weg om een heel fijne vakantie te hebben. Hier is alles uitstekend. Geniet ervan!!
    p.s. Dijkshoorn per direkt weg bij Eureko.

• 03 Januari 2009 - 18:02

Henny En Tom:

Heel fijn, heeft henny ook weer een rustig gevoel.
    Nog even wezen schaatsen, dat viel wel een beetje tegen na,ik denk wel 25 jaar.
    Na twee flinke valpartijen maar gestopt.
    Heel veel plezier verder, en het laatste nieuws op voetbalgebied is dat Theo Bos de nieuwe trainer van Vitesse is geworden.

• 04 Januari 2009 - 14:45

Bob En El:

Goed om te weten dat alles top is tot nu. Zitten net achter internet om ook iets uit te zoeken in Thailand. We blijven jullie dus volgen. Enjoy!!

• 06 Januari 2009 - 08:52

Fiona:

Hallo bofkonten in 30 graden plus, fijn dat alles goed is gegaan. Het is hier echt koud. Vanmorgen -13 toen ik op mijn fietsje stapte. Nee dan liever op de fiets in Thailand. Veel plezier.