San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Emile Hosson - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Emile de Hosson

Blijf op de hoogte en volg Emile

30 Augustus 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

29 augustus 2011
5.31 uur... Met dezelfde kracht als de muziek van de wekkerradio m'n hoofd binnendringt, slaat mijn hand richting de snoozeknop.
5.38 uur... Een dj op de radio probeert vrolijk iemand wakker te bellen. Niet gelukt. Maar ik ben wel wakker. En vrolijk. Een beetje duf stap ik onder de douche...
6.01 uur... Een half uur vroeger dan verwacht staat pa voor de deur. Maar we zijn er bijna klaar voor! Een kwartier later zijn we onderweg naar Schiphol.
Vervolgens kan ik lang vertellen over een vlucht van 11 uur, alle films die we zagen, Sonja die ons vergezelde, blablabla. Maar zo'n vlucht is altijd lang. En aankomen in de VS is al helemaal geen pretje... Uiteindelijk stappen we om half 3 plaatselijke tijd in onze auto... Op weg naar San Francisco city center!
Nadat we hebben ingecheckt drinken we wat op Union Square. Vervolgens pakken we de cable tram  naar Fisherman's Warf. We lopen naar pier 39 en vinden een gezellige bar met mooi uitzicht. Een poosje later vinden we ook een gezellig restaurant. We pakken tot slot de tram terug naar het hotel... Het was een hele lange dag...

30 augustus 2011
We zijn vroeg wakker. Logisch met een tijdsverschil van 9 uur. Na het ontbijt gaan we met de tram naar pier 33, vanwaar we de boot pakken naar Alcatraz. Hier vermaken we ons de hele ochtend. Erg bijzonder om te zien. Op het vaste land hebben we onze lunch. Dan huren we fietsen en trappen via Cookedest Street (alleen voor ervaren klimmers ;-)) naar de Golden Gate Bridge. De top van de brug zit in de wolken, maar dat maakt het zicht niet minder mooi... We trappen door naar Sausalito, vanwaar we de pont terug naar SF nemen. Na een wijntje in een geweldige tent (Boudin bakery) eten we in een trendy, echt Amerikaans, visrestaurant. Met de taxi vinden we uiteindelijk ons hotel terug... Zzz

• 02 September 2011 - 06:25

Sonja:

Ja, het is een hele zit in het vliegtuig, maar... Sonja die ons vergezelde, wat deed S. Bakker nou bij jullie?
    Al veel gedaan en gezien. Het tijdsverschil blijft lastig, 9 uur overbruggen kost zo'n 9 dagen.
    Veel plezier.