de gouden driehoek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emile Hosson - WaarBenJij.nu de gouden driehoek - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

de gouden driehoek

Door: emile de hosson

Blijf op de hoogte en volg Emile

14 Januari 2009 | Thailand, Bangkok

Maandag 12 januari
Vandaag begint onze autorit naar het noorden. Om 8 uur komt het autoverhuurbedrijf naar ons hotel om de auto af te leveren. Na de nodige formaliteiten en een ontbijt vertrekken we naar de Wat Phra That Doi Suthep: een prachtige tempel bovenop een berg vlak bij Chiang Mai. Door de nevel is de stad niet goed meer te zien.
Na een bezoek aan de tempel rijden we terug richting de stad, en bezoeken de Chiang Mai Zoo. De dierentuin is zeer ruim opgezet, dus met een hop-on-hop-off bus cruisen we het hele park door.
Onze lunch nuttigen we in een thais eettentje aan het water. Voor 110 bath (ongeveer eur 2,25) eten we rijst met kip en drinken we wat. Daarna bezoeken we het tribal-museum. Met kennis van alle bergstammen rijden we vervolgens naar ons resort vlak boven Ching Dao: Marisa Resort. Het is een prachtig maar erg rustig park waar we ons eigen huisje hebben. Na het diner kruipen we vroeg onder de klamboe (op het park is toch niets meer te doen...).

Dinsdag 13 januari
Onze eindbestemming van vandaag is Doi Mae Sa Long. We besluiten onderweg een natuurpark bij Fang een de long necks village Baan Yapa te bezoeken.
De ochtend brengen we grotendeels door in het (inmiddels hernoemde, maakt het zoeken lekker makkelijk) natuurpark. Er zijn veel hot springs (ruikt naar zwavel), en elke 30 minuten doet een geyser zijn werk. We rijden ook nog een stuk richting een waterval, maar als de weg een karakter krijgt waar je toch echt een flinke 4WD terreinwagen voor nodig hebt, besluiten we om te keren.
We nemen een alternatieve route naar het noorden. We komen in afgelegen dorpen met slecht begaanbare wegen, vlak langs de grens met Myanmar (Birma). Uiteindelijk komen we weer in de bewoonde wereld.
Na de lunch in Tha Ton bezoeken we nog enkele gigantische beelden, en rijden we door naar Baan Yapa. Hier kun je (nadat je entree hebt betaald om het dorp in te mogen) mensen bekijken met de nodige ringen om hun nek: long necks (Padong). Natuurlijk verkopen ze allemaal prachtige spullen, maar we weten ons te beheersen.
Vervolgens rijden we door naar ons hotel. In de chinese nederzetting Doi Mae Sa Long slapen we in een chinees hotel. Met muggen en zonder klamboe. Gelukkig is de temperatuur 's-nachts dermate laag dat we een airco ook niet nodig hebben. Benieuwd hoe we wakker worden...

Woensdag 14 januari
Na heerlijk te hebben uitgeslapen, en weer een ontbijt met worstjes en ei (na de vakantie wordt het S. Bakkeren) rijden we via een thee-plantage naar Doi Tung. Daar bezoeken we een prachtige tuin en een koninklijke villa. Daarna rijden we door naar Mae Sai, de grens met Myanmar, waar we lunchen. Dankzij militairen blijven we op de goede weg: door de illegale opium-plantages wordt toeristen geadviseerd niet van de hoofdweg af te gaan. Na de lunch rijden we door richting Chiang Saen. Onderweg bezoeken we het opium-museum (aanrader!) en de gouden driehoek: het drielandenpunt tussen Thailand, Laos en Myanmar. Aan het einde van de middag komen we aan in ons hotel, en genieten in de tuin van ons dagelijkse biertje. We komen vandaag de eerste Hollanders tijdens onze tour tegen: ons hele hotel zit er vol mee.

• 14 Januari 2009 - 12:21

Lies En Willem:

Wij genieten met jullie mee. Prachtig om zo op de hoogte gebracht te kunnen worden. We zijn meer dan jaloers op jullie en de prachtige reis die jullie nu maken. Een heel andere cultuur met andere gewoontes. Wat zullen jullie nog veel te vertellen hebben bij terugkomst.
    Hier alles goed. Het ijs is gesmolten en dus gaan ook wij op naar het voorjaar!!??

• 14 Januari 2009 - 14:35

Henny En Tom:

We sluiten ons aan bij Lies en Willem, dit is echt leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Over dat S.B. zou ik me maar niet zo druk maken, maak van dat dagelijkse biertje er maar twee.
    Proost..... en tot de volgende keer.
    Hier gaat alles o.k
    Groetjes en wees voorzichtig.