The Secret Valley - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Emile Hosson - WaarBenJij.nu The Secret Valley - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

The Secret Valley

Door: Emilio

Blijf op de hoogte en volg Emile

09 September 2016 | Peru, Ollantaytambo

Na een relaxte ochtend komt onze taxichauffeur (met de chauffeur van de dag ervoor hebben we een deal gesloten) ons om 10 uur halen. Vandaag rijden we via Pisac naar ons overnachtingsadres in Urubamba. We hebben voor de komende vier dagen enkel een kleine rugzak mee. De rest van onze bagage laten we achter in ons hotel in Cuzco.
Pisac is prachtig. Waar we een dag eerder vol waren over het grootse Sacsaywamán, is Pisac nog groter. We kijken onze ogen uit.
Daarna rijden we door naar ons hotel in Urubamba. We slapen in een klooster even buiten het centrum, een hele mooie overnachtingsplek. In de middag lopen we door het centrum. Naast een zeer lokale lunchgelegenheid waar we heel leuk eten is er in de stad (zeg maar dorpje) verder niet veel te beleven. We zijn weer op tijd terug in ons hotel, waar we ook eten. Op tijd duiken we onder de wol...
De volgende ochtend regelen we een chauffeur die ons via Maras en Moray naar ons volgende overnachtingsadres brengt. Het is flink onderhandelen over de prijs (blijkbaar waren we verwend) maar uiteindelijk lukt het ons om voor een schappelijke prijs de reis te beginnen.
Maras is prachtig: er zijn zoutwinningen zover het oog kan kijken. We lopen tussen de zoutbaden door en maken veel foto's. Daarna naar Moray: terrassen voor het verbouwen van graan in de vorm van cirkels. We lopen er omheen en genieten van de uitzichten.
Dan door naar Ollantaytamb (op de naam heb ik even moeten oefenen). Dit is echt een leuk stadje! Leuke winkeltjes een een archeologisch park waar we de beentjes kunnen trainen (trappen!). En heel veel leuke barretjes en restaurantjes. Precies wat we zoeken...