Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Emile Hosson - WaarBenJij.nu Québec - Reisverslag uit Québec, Canada van Emile Hosson - WaarBenJij.nu

Québec

Door: Emile en Natalja

Blijf op de hoogte en volg Emile

16 September 2013 | Canada, Québec

Vandaag rijden we naar Québec. Rond het middaguur rijden we een prachtig en gezellig stadje binnen en checken we in in ons geweldige hotel (Chateau Frontenac). We kunnen pas om 16 uur de kamer op, maar de tijd besteden we nuttig: we wandelen door het gezellige en oude centrum en hebben een goede lunch. We bekijken enkele kerkenen gebouwen en bezoeken het Civilisation museum. Na een borrel brengen we alle spullen naar de kamer en maken we ons op voor een lekker etentje in een gezellig restaurantje.

Na een goede nachtrust gaan we meer van Québec bekijken. Eerst een ontbijtje en al snel naar de Citadel, een oude vesting. We krijgen er een rondleiding (door een overenthousiast meisje die niet tot de knapste der aarde behoort maar wel veel schuim produceert bij het praten).
We lopen nog wat door de oude stad en na de lunch pakken we een kabelbaantje naar het hotel. Een deel van de middag brengen we door in of aan de rand van het zwembad, de eerste keer in onze vakantie.
We borrelen in het hotel en 's-avonds hebben we onze laatste maaltijd in Canada. Morgen vertrekken we naar New York.

• 18 September 2013 - 09:46

Lies En Willem:

We zijn reuze benieuwd naar de foto's en jullie verhalen. Het is echt een prachtige reis, waarin jullie veel gedaan en gezien hebben. Iedere dag op pad geweest en mooie steden bezocht. Nog een paar dagen en het zit er weer op.
    Hier alles goed. De caravan staat, gepoetst en wel, weer in de winterstalling. Hij heeft zijn best dit jaar wel weer gedaan. De temperatuur begint langzaam maar zeker te dalen, dus we kunnen merken dat het hier herfst wordt. We zien jullie snel. Liefs en een goede reis terug.